Știai că o parte din fructele pe care le incluzi în masă zilnică, mențin depresia la distanță?  

Triptofanul este un aminoacid esențial cunoscut ca și prescursorul serotoninei, un fel de neurotransmițător care oferă o senzație de bine organismului, ajutând implicit, la reglarea apetitului și a stării de spirit.    

Acest aminoacid este ideal și pentru relaxare și somn. Acesta este unul dintre motivele pentru care triptofanul a fost folosit în tratarea insomniei, anxietății și depresiei. Cheia este să îți asiguri un  nivel adecvat de serotonină pe cale naturală, adică să îți iei fructe la îndemână ce conțin triptofan! Află că o porție de 100 de grame este suficientă pentru realizarea acestui obiectiv. Este foarte probabil să fi mâncat din aceste fructe, fără să știi că aveau efecte binefăcătoare.  

O dietă sănătoasă și echilibrată poate să ajute tratamentul pentru depresie, dar nu va putea să-i țină loc. Citește mai multe despre tratamentul psihoterapeutic – primul pas spre vindecare este să te documentezi cât mai mult despre afecțiunea ta.

Avocado

Avocado te poate ajuta sa tii depresia la distanta

Avocado, sau mai bine zis, fructul cu cea mai mare compoziție de triptofan! Avocado este una dintre cele mai bogate surse de proteine. Acesta este bogat și în acid folic și acizi grași omega 3 ce ajută în prevenirea bolilor de inimă.   

Guava

Acesta, deși este un fruct mai puțin cunoscut, se află și pe piață din România. Guava este gustarea perfectă pentru femeile gravide. Femeile gravide trec prin schimbări hormonale în timpul sarcinii, iar depresia se poate instala mai ușor decât crezi. Citește despre depresia ante și post-partum ca să știi cum poți să te protejezi.

Guava, arborele originar din America Centrală și de Sud, este bogat în:  

  • potasiu – eficient în prevenirea crampelor musculare
  • acid folic – previne problemele de tub neural pentru dezvoltarea copilului
  • Triptofan- ajută la prevenirea depresiei postpartum     

Caisele

În afară de triptofan, caisele reprezintă:

  • o sursă excelentă de vitamina A și C
  • sursă foarte bună de potasiu și fibre      

Kiwi   

Kiwi are cea mai mare sursă de acid folic și vitamina K. Pentru necunoscători, aflați că vitamină K lucrează în favoarea sănătății organismului și în același timp este un aliat cheie pentru aspectul fizic. În cazul acesta, pe lângă conținutul de triptofan care ajută la odihnă, kiwi este încărcat și cu  un conținut mare de magneziu, folositor pentru relaxarea nervilor și a mușchilor.    

Boabele de soc

Boabele de soc te pot ajuta sa tii depresia la distanta

Deși au un conținut mai mic de triptofan, boabele de soc reprezintă o altă sursă ideală de fibre.  

Sucul proaspăt de boabe de soc trebuie păstrat la frigider și poate fi folosit maximum 48 de ore de la producere. Se administrează 3 sau 4 linguri pe zi, pe stomacul gol.

Alte surse de triptofan

Printre cele mai bogate produse/alimente/fructe care conțin triptofan, mai putem enumera:

  • carnea de curcan, pui, vită, pește (somon, ton, hering, scrumbie)
  • lapte, unt, iaurt, ouă, brânză, orez brun,
  • banane, dovleac, prune, smochine, curmale, stafide
  • nuci, alune pădure, semințe de susan, de dovleac, de floarea-soarelui
  • legume-soia  (tofu), fasole, mazăre, spanac, napi, linte, varză, conopidă, țelină
  • ceapă, cartofi (dulci), tomate.

Articol redactat de Mihai Bran, Medic Psihiatru si Psihoterapeut.

Uneori depresia sau tulburările de anxietate pot trece neobservate. Nu aștepta prea mult. Testează-te acum!
*Scala HADS este un instrument de screening validat științific.