Cu toții trecem prin zile proaste –  parcă am sta numai în pat visând cu ochii deschiși tot felul de utopii, sau ne-am uita la toate sezoanele din House of Cards cu un sendviș (sau două) în poală. Dar rutina ne omoară, încetul cu încetul, așa că e mai bine să facem ceva care iese din zona noastră de confort, sau ceva ce nu am mai făcut de foarte multă vreme.  

Mai jos avem câteva idei de activități care te pot ajuta când ai o zi proastă.

1. Citește o carte (orice carte)

Citeste o carte ca sa te simti mai bine

Nu trebuie să fie o carte pe care ai tot amânat să o citești de când ai descoperit că există, poate să fie și o carte care are o copertă interesantă sau are recenzii bune. Poate să fie și o carte care e considerată foarte proastă, dar tu tot vrei să o citești ca să înțelegi tu de ce e atât de proastă – așa o să ai și niște citate/povești amuzante pentru prieteni.

2. Joacă-te cu niște animăluțe

Joaca-te cu niste animale pentru a te destresa

Studiile au arătat că oamenii care au grijă și interacționează des cu animale se simt mai puțin stresați – unele persoane spun că chiar le-a îmbunătățit calitatea vieții. Sună un prieten care are un motan sau, de ce nu, du-te la o fermă de animale unde poți să te joci cu ponei, iepuri, cai sau struți.

Sau dă un semn unui centru care adăpostește câini vagabonzi și întreabă-i dacă au nevoie de voluntari – poate ajungi să adopți un cățel până la sfârșitul zilei.

3. Interacționează online cu alții

Interactioneaza cu altii online pentru a mai scapa de anxietate

Poți să pui o întrebare sub voalul anonimității chiar în secțiunea noastră de Ajutor iar un specialist o să-ți răspundă când o să vadă mesajul. Dacă dorești un alt fel de interacțiune, caută forumuri online unde poți să discuți cu alți oameni care trec prin ceea ce treci și tu – este reconfortant să citești trăirile altor persoane și metodele lor de a trece peste situații mai puțin plăcute.

4. Uită-te la un film care te inspiră

Uita-te la un film care te inspira pentru a scapa de anxietate

Filmele sunt un mediu perfect pentru a scăpa de problemele de zi cu zi pentru că îți oferă personaje construite expres pentru a fi plăcute de public și răsuciri de situații mai puțin sau deloc previzibile.  Cei de la Buzzfeed au facut o listă destul de lungă cu filme care au ajutat oameni care suferă de depresie și anxietate să facă față unei zile proaste.

5. Nu-ți fie frică să vorbești cu un prieten apropiat

Nu-ti fie frica sa vorbesti cu un prieten apropiat

Este foarte ușor să intri într-o stare de spirit negativă dacă de fiecare dată când vorbești despre probleme tale cu un prieten sau cineva din familie îți apar gânduri că ești o povară și că îi încarci cu greutățile tale. Doar simplul fapt că ai puterea să vorbești despre ele este o realizare imensă, iar cei dragi ție știu asta și nu o să-ți poarte pică niciodată pentru că vorbești cu ei despre luptele tale cu depresia și anxietatea.

6. Internetul este plin de conținut ajutător

Internetul este plin de continut ajutator

De la benzi desenate la discuții marca TED, internetul deține cea mai mare librărie de conținut din lume – o parte din acest conținut este compus din oameni care au ca inspirație tulburările mintale. Nu numai că asimilezi mai multe perspective, dar o să începi să ai mai multe idei și strategii pentru a duce o viață mai bună.

7. Și când totul pare să nu mai aibă sens…

Telverde antisuicid si telverde criza emotionala

Poți apela la ajutorul unui psihoterapeut online sau poti suna la telverde pentru criză emoțională și antisuicid.  Nu-ți fie frică să ceri ajutor – cu toții avem nevoie la un moment dat de suport moral.

Articol redactat de Mihai Bran, Medic Psihiatru si Psihoterapeut.

Uneori depresia sau tulburările de anxietate pot trece neobservate. Nu aștepta prea mult. Testează-te acum!
*Scala HADS este un instrument de screening validat științific.